Aktuální nabídka medů.(Offer Honig)

Květový- třešeň, trnka, javor (Blütenhonig-Kirsche, Schlehe, Ahorn)
Lesní- medovicový (Waldhonig)
Pastovaný- šlehaný (Schlagsahne Honig)-letos není
Cena 130Kč/kg (Preis 5€/kg) Kontakt-+420 604 844 064 email-pupek73@seznam.cz

Posíláme i poštou.

Aktuální počasí na Přimdě-ZDE většinou na h....! Nově spuštěné stránky o Jakubovském včelařském krmítku najdete ZDE!

Kočovné palety

25. prosince 2014 v 16:46 | Míra.P |  Články
Letošní vánoce kromě pohádek v televizi,rodinné pohody a stromečku zatím moc věcí nepřipomíná a tak místo lenošení pod sněhovou peřinou je třeba začít se připravovat na další sezonu.Včelařský Ježíšek mi nadělil opravdu bohatě a to v podobě nového přívěsného vozíku a kočovných palet na kterých je třeba ještě doladit finální detaily.
Základní nosný profil je jekl 8x3cm o síle 3mm.Na tom jsou navařené dvě "ohrádky" z elka 3x3cm ve kterých budou sedět dna úlů.Uprostřed dole kde je ulička jsou také dvě elka3x3cm která ponesou desky podlahy.Nohy jsou 1m dlouhé s plotnou 20x20cm.To je zhruba základní popis.
Palety už jsou od pátku doma a tak jsem se do toho pustil.
Tady už je paleta natřená jednou základním a dvakrát vrchním nátěrem.

Na boky palety jsem navařil kousek pásku 3cm širokého který zabrání posunu palety na platu vozíku v posunu do stran.
Na čelech pak kousky elka 3x3cm ze stejného důvodu.Na každé straně je vůle 3cm od ložné plochy vozíku z důvodu snažšího naložení.Prostě líp se v terénu trefím vozíkem pod paletu než kdyby ty dorazy byly knop.Ještě si pohrávám s myšlenkou že z vnitřní strany těch dorazů dám nějaký "tlumič"-tvrdou gumu abych ochránil lépe hrany vozíku.
Pokud máte někdo nějaký nápad pište budu rád za každý postřeh.
Podlahu budou tvořit tři desky cca.80cm fóliované překližky kterou budu vyndavat a vozit s sebou.Ulička je 61cm široká což mi bohatě stačí.
Nohy mají dole otvor pro odtok vody.
Nahoře jsou nohy zaslepené víčky.Přesto ale do nich může zatékat otvory pro šrouby.
Pak tu mám rozdělané pomocné udělátko v podobě vyprošťovacího navijáku kterým v případě nouze budu moci vytáhnout zapadlou káru s paletou z bahna.
Sehnal jsem staré tažné zařízení z Trabanta a kouli z něj přivařím na železný pás na kterám bude přišroubovaný najiják.
Představu mám takovou že v případě kdy nebudu moci vyjet se zapojenou károu postavím auto 10m před káru a natáhnu lano.Naviják zacvaknu do závěsu káry.Vysunu zadní dvě nohy 10cm nad terén-to pro případ že by se kára chtěla stavět na zadní.No a pak začnu provou rukou navíjet lano a přitahovat káru k autu.Levá ruka je na brzdě káry a připravená vozík zastavit.Snad jsem to napsal trochu srozumitelně a jde pochopit můj záměr.Případně se to dá použít i obráceně k vyproštění auta kdy se úvazkem třeba kolem stromu uchytí naviják za kouli.

Přeji všem mnoho zdraví a včelařského štěstí do nového roku a "AŤ SE DAŘÍ ".Usmívající se
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ivan Štefánek Ivan Štefánek | E-mail | 7. ledna 2015 v 11:19 | Reagovat

Dobrý deň.
Oslovili ma kočovné palety, ktoré ste si vyrobil. Chcem Vás poprosiť o plánek s rozmarmi palety a použitý materiál.
Ďakujem a prajem príjemný deň.
PS: Nepoužijem to na komerčné účely, výlučne len pre seba.

2 Ivan Štefánek Ivan Štefánek | E-mail | 7. ledna 2015 v 11:20 | Reagovat

Dobrý deň.
Oslovili ma kočovné palety, ktoré ste si vyrobil. Chcem Vás poprosiť o plánek s rozmarmi palety a použitý materiál.
Ďakujem a prajem príjemný deň.
PS: Nepoužijem to na komerčné účely, výlučne len pre seba.

3 xman xman | 3. února 2015 v 12:24 | Reagovat

Jaká je hmotnost jedné palety?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
__flashReplacement__
__flashReplacement__
__flashReplacement__